Projectes

Durant tots els dimarts des del 15 d’octubre fins al 17 de desembre a les 19 ha Hangar, Laura Benítez modera una sèrie de sessions obertes on compartir preguntes, debats i propostes per elaborar un protocol obert per a l’ús del wetlab.

There is, a Philosophy of “life” in Spinoza; it consist
precisely in denouncing all that separates us from life, all these
transcendent values that are turned against life, these values that
are tied to the conditions and illusions of consciousness.

Itinerant Actions és un projecte de recerca que explora tant el diàleg crític entre l'art i la geografia a través del treball de camp com les geografies de la pràctica artística en el paisatge per a desenvolupar nous models de recerca en la pràctica peripatètica, en el treball itinerant, en els llocs fronterers i les bases de dades.

Aquesta recerca explora les possibilitats metodològiques en el terreny de la producció cultural i creativa així com en la recerca militant, basant-se en la contaminació de disciplines i pràctiques. Es busca “sistematitzar” (la paraula és incòmoda i imprecisa) metodologies, procediments i escriptures que no compten amb legitimitat o reconeixement i no formen part de les ciències tradicionals (dures o socials).

Durant tots els dijous de maig i juny a les 19 h, en el marc dels Dijous Oberts, Hangar acull el seminari Spinoza: un seminari… Seminari obert al voltant de l’actualitat filosòfica de Spinoza a càrrec de Laura Benítez.

Transplant: Green is the New Red és un projecte transdisciplinar d'hibridació planta / humà / animal / màquina que Quimera Rosa ha iniciat el 2016. Es tracta alhora d'un projecte de bio-art basat en una hibridació humà / planta com d'un procés trans-identitari humà> planta. El desenvolupament d'aquest projecte està basat sobre la interacció entre diferents eixos que, mitjançant diferents pràctiques de bio-hacking, intenten produir canvis de subjectivitat i deconstruir narratives que presenten el cos com una unitat.

Clítoris que punxen és un projecte de disseny col·lectiu d'armes d'autodefensa feminista en format taller que va tenir lloc en el Wetlab d'Hangar al setembre de 2018. En el més bàsic, és un curs per a identitats no masculines dominants de modelatge i impressió 3D.

En el taller de Maja Smrekar seguim el procés reproductiu dels eriçons de mar en relació amb el treball de l'artista i la distinció entre fertilització, fertilització in vitro i clonació.

OMS és un projecte que pretén estudiar les relacions que es produeixen entre les metodologies d'investigació artístiques i de disseny, les pràctiques de construcció d'"artesania electrònica i digital" i els processos d'innovació tecnològica. Per això busca casos d'estudi (un d'ells Hangar) on desenvolupar un treball de camp etnogràfic en què estudiar a una comunitat concreta i els artefactes que produeix.

Estudia a artistes que construeixen i creen instruments musicals i que comparteixen:

La computación ambiental y su producción de nuevos arreglos ecológicos se extiende mucho más allá del laboratorio -explotando intensivamente las labores vivas y las fricciones de animales y organismos no humanos a través de prácticas afectivas, semióticas y materiales cada vez más aceleradas-. Nuestras co-composiciones/devenires tanto con internet como con otras redes y/o dispositivos digitales se enredan cada vez más en nuestros “nosotres” no-locales.

Aquesta investigació proposa un relat que es desplaça del laboratori científic als "nous" laboratoris, dels experiments científics a l'experimentació col·lectiva i de les formes de documentació pròpies de la cultura experimental científica a les formes de registre de l'experimentació en art i disseny. Es busca pensar en com atendre pràctiques entre l'art i el disseny que succeeixen a "laboratoris" més enllà de les disciplines científiques i de les regulacions acadèmiques.